Om mig

Mit billede
Er et venligt og hjerteligt væsen med en god indlevelsesevne. Er i stand til at nyde livets goder, at bruge min kreativitet. Elsker at hækle, men laver også andre kreative ting. Varmhjertet, samvittighedsfuld, ønsker harmoni i mine omgivelser, kan lide at have mennesker omkring mig. Ønsker at blive værdsat for den jeg er og hvad jeg gør.

tirsdag den 25. oktober 2011

Let chokolademousse

Mums mon jeg li glæder mig i aften når min første mousse er lavet :-)

Opskrift:

4 pers.
100 g chokolade (mindst 70 % kakaomasse)
3 æggehvider
½ tsk hindbæreddike
100 g sukker
jordbær eller hindbær ... til pynt

  • smelt chokoladen
  • kom æggehvider, hindbæreddike og sukker i en ildfast skål anbragt over en gryde simrende vand, pisk blandingen med el-pisker i 5-8 min til den er stiv.
  • tag æggehviderne af varmen og fold forsigtig den smeltede chokolade i.
  • anret i 4 portioner og stil i køleskab mindst 2 timer.
  • pynt med jordbær/hindbær og serveres

Ingen kommentarer:

Send en kommentar